Zonguldak'ta Tarım ve Orman İl Müdürlüğü tarafından tarımsal üretimi daha güvenli hale getirmek ve üreticilerin alın terini yaban hayvanlarının zararlarından korumak amacıyla hayata geçirilen "Elektrikli Çit Dağıtım Projesi" hayata geçirildi.

Gökçebey ilçesinde Kaymakam Hatice Rüveyda Kahraman Şıktaş, Tarım ve Orman İl Müdürü Nihat Ağan’ın katılımlarıyla gerçekleşen törende; doğanın dengesini bozmadan üreticilerin mahsulünü güvence altına alacak sistemler çiftçilere teslim edildi.

1.884.600 TL bütçe ile hayata geçirilen proje kapsamında, il genelinde 150, ev sahibi Gökçebey ilçesinde ise 15 üreticiye elektrikli çit sistemi dağıtıldı.

Yüzlerce dekar nitelikli tarım arazisi (fındık, mısır vb.) ve arılıklar koruma altına alındı.

Engellenen ürün kayıpları sayesinde Zonguldak tarımsal hasılasına milyonlarca liralık ekonomik katma değer kazandırılması hedeflendi.

Kaynak: HABER MERKEZİ